Friday, October 17, 2014

LAMAN PERDANA/ TAMAN BOTANI KL

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyaayng.
Selawat dan Salam buat junjangan Rasulullah SAW

Dari Anas r.a, katanya : " Aku mendengar Rasulullah SAW bersabda maksudnya: ' Telah berfirman Allah Ta'ala :
Wahai anak Adam ! Setiap kali engkau berdoa berharap kepadaKu, Aku akan tetap mengampunimu atas segala dosa yang engkau lakukan, dan Aku tiada peduli. 
Wahai anak Adam ! Andaikata dosa-dosa kamu setinggi langi kemudian kamu memohon keampunanKu, nescaya Aku akan mengampunimu. 
Wahai anak Adam ! Andaikata engkau datang padaku dengan dosamu sepenuh bumi ini, kemudian engkau menemuiKu, pada hal tiada engkau menyekutui akan Aku dengan sesuatu pun, nescaya Aku akan datang kepadamu dengan keampunan sepenuh bumi pula.

Bersedia dengan kasut nipis....

Terima kasih Tuhan membenarkan saya berjalan berbatu- batu walau pun sakit tumit. 
Ada 3 arca.
Kubah besar.
Tempat permainan kanakkanak. Besar!
Di akhiri dengan makan karipap besar. Alhamdulillah.


SEBARKAN SENYUM SEBARKAN SALAM
CINTA ALLAH CINTA RASULULLAH

2 comments:

Kakzakie Purvit said...

Cantiklah kak ju. Nyaman betul kakak tengok pemandangannya..

Penat santai-santai menikmati keindahan last makan dan minum memang bestlah ye:)

Dr Singa said...

arwah ayah saya cikgu di Sekolah Kebangsaan Bakri Batu 18 tu.. Cikgu Ishak Abas